2013 m. rugsėjo 7 d., šeštadienis

„Star Wars: X-Wing“: pirmasis bandymas

Techninė pastaba: prieš pradėdami skaityti, pirmiausiai spauskite čia, arba, jeigu esate Imperijos pakalikai – čia. Dabar, kai jau sukūrėme tinkamą atmosferą, galime šnektelėti.

Seniai seniai (tiesą pasakius, vakar...), tolimoje tolimoje galaktikoje (taip pat žinomoje hobby centro „Rikis“ pavadinimu) vyko nuožmios erdvėlaivių kautynės – bandėme žaidimą „Star Wars: X-Wing“ (leidėjai - kompanija Fantasy Flight Games). Ar šis kūrinys - dar vienas bandymas išmelžti dolerį/eurą/litą iš  „Žvaigždžių karų“ fanų? O gal visai smagi pramoga? 

Susipažinęs su žaidimu linkstu prie pastarosios nuomonės ir dalinuosi  pirmaisiais įspūdžiais, kurie ‒ labai geri. Visiškai sutinku su portalo „BoardgameGeek“ reitingu: stulbinami aštuoni balai!

Dėžutę atidarius: FFG žaidimų komponentų kokybė kaip visada - nepriekaištinga
„X-Wing“ – tai taktinis kosminių kautynių žaidimas, kurio veiksmas vyksta daugeliui puikiai pažįstamoje „Žvaigždžių karų“ visatoje. Sukilėliai prieš Imperiją: žaidėjai čia valdo nedideles, nuo vieno iki kelių erdvėlaivių flotiles, kurios susikimba oro (tiksliau, kosmoso) mūšyje – anglakalbiai tam turi puikų terminą „dogfight“. Tai, kas vyksta ant žaidimo stalo, iš tiesų primena šunų niautynes – staigūs posūkiai, išpuoliai ir apsisukimai, stengiantis užimti kuo geresnę poziciją ir „įkąsti“ priešininkui į uodegą. O prisiminus filmą ir Imperijos naikintuvų skleidžiamus garsus, užuomina į šunis atrodo dar labiau vykusi.

Pirmajai pažintinei partijai gavau sukilėlių „X-Wing“ tipo naikintuvą, pilotuojamo ne kieno nors kito, kaip Luko Skywalkerio (!). Jam teko susikauti su dviem Imperijos „Tie“ naikintuvais. Lukas iš šią kovą laimėjo, tiesa, gerokai aplamdytame naikintuve. Antroji partija, kur priešininko pusėje pasirodė pats Dartas Veideris, sukilėliams buvo... dar sėkmingesnė! Imperijos naikintuvai virto kosmoso šiukšlėmis, sukilėliams nepatyrus jokių nuostolių. Kaip visa tai vyksta ir atrodo?

Lukas Skywalkeris ruošiasi "pakutenti" Imperijos flotilę
Kiekvieną kovojantį erdvėlaivį vaizduoja miniatiūra – ant permatomo stovelio pastatomas laivo modelis. Erdvėlaiviai skiriasi savo savybėmis – vieni manevringesni, kiti turi galingesnius ginklus ar skydus ir pan. Dar daugiau įvairovės įlieja erdvėlaivių pilotai, pasižymintys ypatingais gebėjimais (arba ne ‒ jei tai žalias naujokas). Kiekvienas pilotas įkainotas taškais – kuo galingesnis ir labiau patyręs personažas, tuo, suprantama, didesnė jo vertė taškais. Kaip ir daugelyje kitų miniatiūrų žaidimų, žaidėjai susitaria, kokio dydžio (skaičiuojant taškais) mūšį žais ir atitinkamai formuoja savo flotilę. Galima rinktis „kokybę“ ir imti mažiau, tačiau stipresnių laivų, arba „kiekybę“ – bandyti priešininką įveikti pavieniui ne tokiomis galingomis, tačiau skaitlingomis pajėgomis.

Viskas, ką reikia žinoti apie erdvėlaivį - kortelėje ir ant modelio stovo
Priešininkams išsidėliojus laivus, prasideda kautynės. Žaidimas „Star Wars: X-Wing“ vyksta ėjimais, suskirstytais į tris etapus. Pirmiausiai žaidėjai planuoja veiksmus ir paslapčia vienas nuo kito pasirenka po manevrą kiekvienam savo laivui. Tiesus skrydis pirmyn, posūkis į vieną ar kitą pusę, o gal staigus apsisukimas? Planuojant veiksmus bandoma nuspėti, kaip judės priešininkas, ir savo laivus išdėstyti taip, kad priešo erdvėlaiviai atsidurtų taikiklyje, pačiam, jei tik įmanoma, išvengiant apšaudymo.

Tuomet manevrai paeiliui atliekami – pradedant nuo mažiausiai patyrusių pilotų ir baigiant asais, laivai judinami naudojant specialius matuoklius, atitinkančius pasirinktą manevrą. Ruošdamiesi kautynėms, pilotai gali atlikti specialius veiksmus ir, pavyzdžiui, nusitaikyti į priešininką ar „susikaupti“, padidindami tikimybę išvengti priešo ugnies.

Galiausiai, laivai atidengia ugnį vieni į kitus. Kovos rezultatą lemia metami kauliukai. Metimams įtakos turi atstumas tarp laivų, pačių erdvėlaivių manevringumas ir ugnies galia, taip pat pilotų savybės ir pasirinkti veiksmai. Laivams iššovus, planuojamas kitas ėjimas.

Pirmieji įspūdžiai išbandžius „Star Wars: X-Wing“ – labai geri. Žaidimas vyksta itin dinamiškai. Čia nereikia nuobodžiai laukti, kol priešininkas baigs planuoti ir atliks visus ėjimus, nes, kaip minėjau, erdvėlaiviai judinami paeiliui, atsižvelgiant į piloto „patirtį“. Skirtingai nuo daugelio kitų miniatiūrų žaidimų, čia taisyklės labai paprastos, jas nesunku greitai perprasti. Manevrų matuokliai ir paprasta kovos mechanika leidžia ėjimus atlikti greitai, o nedidelės flotilės reiškia, kad žaidimo partija neužtruks per ilgai.

Žinoma, čia visuomet yra apie ką pagalvoti: ką planuoja priešininkas? Kokių mano veiksmų jis tikisi? Kaip galėčiau jį nemaloniai nustebinti? Ar jau metas šauti tas fotonines torpedas ar pasitaupyti jas kitam ėjimui? Kokios buvo paskutinės Darto Veiderio mintys, kai mano pilotas po veržlaus manevro susprogdino Sitų lordo naikintuvą šūviu į uodegą? Greičiausiai, jis buvo labai sutrikęs ir pasipiktinęs, kaip šiame epizode...

„Star Wars: X-Wing“ yra miniatiūrų žaidimas, taigi čia erdvėlaivius vaizduoja modeliai. Apžiūrėjęs ir apčiupinėjęs juos susidariau įspūdį, kad modelių kokybė tikrai nebloga, be to, jie surinkti ir nudažyti dar gamykloje – tinginiams nereikės vargti kosminius laivus klijuojant ir dažant, jais galima iš karto žaisti. Tiesa, miniatiūros pasirodė šiek tiek trapios, kažin, ar skrydis nuo stalo tokiam erdvėlaiviui pasibaigtų geruoju.

Modeliai paliko neblogą įspūdį
Apibendrindamas manau, kad šis žaidimas gali būti puiki laisvalaikio pramoga: greitas, intensyvus ir paprastas, „Star Wars: X-Wing“ gerai tinka pradedantiesiems susipažinti su miniatiūrų ir kosminių mūšių žaidimų žanru.

Ar jis gali būti centrine hobio ašimi ir „pagrindiniu“ miniatiūrų žaidimu, kuriam visuomet teiksite prioritetą? Kol kas sunku atsakyti. Viena vertus, tai priklausys ir nuo leidėjų planų žaidimą plėtoti bei pildyti jį naujomis miniatiūromis.

Kita vertus, kad nuspręstum, reikia ir daugiau pažaisti – bet po bandomųjų partijų manau, kad būtinai tai darysiu

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą